BUSINESS KNOW-HOW, Finanțe pentru afacerea ta

Accounts receivable – Rolul lor vital pentru afacerea ta

Suntem siguri că, cel puțin o dată în viață, ai auzit termenul ,,accounts receivable’’ și te-ai întrebat ce înseamnă, mai ales dacă te numeri printre antreprenorii care activează în domeniul retail, unde se achită cash la vânzare și, drept urmare, scapi de această grijă!

Pe scurt, accounts receivable (AR), face referire la facturile pe care o firmă trebuie să le încaseze sau, altfel spus, sumele de bani pe care clienții le datorează firmei tale, ca urmare a serviciilor prestate sau a bunurilor vândute.

De regulă, firmele înregistrează conturile de creanțe ca active în bilanțurile lor, deoarece există o obligație legală pentru client de a plăti datoria. În plus, creanțele sunt active circulante, ceea ce înseamnă că soldul contului este datorat de către debitor în termen de un an sau mai puțin. Dacă o firmă are creanțe, înseamnă că a făcut o vânzare pe credit, dar nu a încasat încă banii de la cumpărător.

AR reprezintă un aspect important al analizei fundamentale a unei întreprinderi. Creanțele sunt un activ curent, deci este parte a lichidității unei companii sau a capacității acesteia de a acoperi obligațiile pe termen scurt fără fluxuri de numerar suplimentare. AR se măsoară comparativ cu nivelul vânzărilor – dacă este prea mic, înseamnă că ai potențial să-ți crești afacerea relaxând condițiile comerciale, iar dacă este prea mare, e posibil să fii nevoit să găsești metode de finanțare a datoriilor clienților.

Analiștii financiari evaluează adesea creanțele în contextul cifrei de afaceri, cunoscută și sub numele de rata de rotație a creanțelor, care măsoară numărul de ori în care o societate a încasat soldul creanțelor sale în cursul unei perioade contabile. O analiză suplimentară ar include analiza zilelor de vânzări restante, care măsoară perioada medie de încasare a soldului creanțelor unei firme pe o anumită perioadă. Nu uita, trebuie să fii atent întotdeauna la AR care a trecut în scadență – clienți care plătesc mai târziu față de termenul de plată agreat. Aici te poate ajuta o platforma informatica, care să le amintească automat clienților, în locul tău, că facturile lor se apropie de scadență sau că au devenit deja scadente.

Un exemplu de accounts receivable îl reprezintă cel al unei firme de electricitate care își taxează clienții după ce aceștia au primit energia electrică. Firma de electricitate înregistrează un cont de creanțe pentru facturile neîncasate, deoarece așteaptă ca clienții săi să își plătească facturile.

Cele mai multe companii funcționează permițând ca o parte din vânzările lor să fie pe credit. Uneori, întreprinderile oferă acest credit clienților frecvenți sau clienților speciali care primesc facturi periodice. Această practică le permite clienților să evite complicațiile legate de efectuarea fizică a plăților la fiecare tranzacție. În alte cazuri, acestea oferă în mod obișnuit tuturor clienților lor posibilitatea de a plăti după primirea serviciului.

Dacă nici acum nu-ți este clar acest concept, stai fără griji, căci experții MyWiz sunt pregătiți să răspundă tuturor întrebărilor sau nelămuririlor și, mai mult decât atât, te pot ajuta cu toate aspectele ce țin de contabilitate și management-ul firmei!

Noutăți

Meniu