BUSINESS KNOW-HOW, Management bun

5 lucruri pe care aș fi vrut să le știu înainte să încep o afacere

Când ești la început de drum îți poți extrage lecții valoroase din experiența celor care au pornit înaintea ta. Cu siguranță drumul este deja bătătorit. Poveștile lor pot fi constructive și te pot ajuta să îți setezi anumiți parametri care să îți ușureze misiunea.

Mediul de afaceri din România este unul dinamic, marcat de schimbări fiscale dese, dar și de birocrație. Toate acestea pot duce la o serie de provocări pe care antreprenorii trebuie să le depășească pentru a crea un business profitabil.

Să ai o afacere prosperă nu este ușor, însă este posibil. De cele mai multe ori, mai ales la început, va trebui sa fii director, angajat, om de marketing, contabil, toate la un loc.

În încercarea de a-ți ușura misiunea, am centralizat top 5 lucruri pe care și noi am fi vrut să le știm înainte de a porni primele afaceri:

  1. Asigură-te că știi exact ce trebuie să urmărești din punct de vedere administrativ, pentru a maximiza performanța business-ului tău. Serviciile de contabilitate,  înființarea firmei, salarizarea, facturarea și emiterea de documente,trebuie să funcționeze corect și rapid. Utilizarea unei platforme digitale de contabilitate și management al companiei te va ajuta să iei decizii mai bune, să îți planifici strategic activitatea și să devii independent de hârțogăraie și birocrație.
  2. Identifică resursele potrivite business-ului tău. Astfel, Vei reuși să creezi o analiză sănătoasă a costurilor, să ții evidența produselor și serviciilor performante.
  3. Creează fluxuri pentru fiecare proces pe care îl îndeplinește firma ta. De exemplu, dacă vinzi bunuri trebuie să ai un flux logistic bine definit. În schimb, pentru cei care prestează servicii timpul este principala resursă pe care trebuie să o standardizeze.
  4. Investește în imaginea companiei. Planul de marketing este la fel de important ca definirea ofertei de produs. Dedică timp pentru a stabili cum te diferențiezi de competiție, care este publicul tău țintă și care sunt nevoile acestuia.
  5. Profită de avantajele digitalizării și automatizării pentru a putea tine pasul cu ritmul accelerat al pieței. De exemplu, astăzi un website de prezentare companie, și chiar e-commerce, poate fi creat foarte ușor cu ajutorul unor platforme foarte eficiente și intuitive.

De asemenea, este important ca prima etapă pe care o parcurgi, ca nou antreprenor, să fie documentarea. Informează-te până în cele mai mici detalii cu privire la domeniul în care vrei să te lansezi și fă-ți un plan bine definit pe care să îl actualizezi constant.

Știm, e greu să porți mai multe pălării! Pentru ca tu să te poți concentra asupra planului de afaceri, folosește aplicația MyWiz pentru management și mai mult control asupra afacerii tale.

Noutăți