Management bun

Cum îți administrezi – în mod facil – finanțele ca freelancer

Într-o lume perfectă, clienții ar plăti la timp, venitul ar fi stabil, iar a economisi ar fi la ordinea zilei. Din păcate, nu aceasta este realitatea pentru majoritatea freelancerilor, aceștia neavând beneficiile de care se bucură angajații din companii.

Atunci când ești pe cont propriu și vrei să ai o afacere prosperă, este la fel de important să-ți administrezi în mod judicios banii, pe cât este să fii productiv și profesionist în activitatea ta principală de business.

Indiferent dacă ești la început de drum sau dacă ai experiență ca freelancer, am adunat pentru tine câteva sfaturi care te pot ajuta să ai o mai bună înțelegere a propriei situații financiare și să-ți faci un plan eficient pentru a fi în control când vine vorba de banii tăi.

Fii atent la cheltuielile și la veniturile tale

În primul rând, obișnuiește-te să urmărești ce bani îți intră în cont și ce bani ies și să ții o evidență strictă a situației tale financiare. De asemenea, pune-ți ordine în facturile emise către clienți și în cheltuielile care au legătură cu afacerea ta.

Desigur, uneori poate fi complicat să aloci timp pentru a trece în revistă cheltuielile când programul tău este deja unul încărcat cu proiecte și întâlniri cu clienții, dar este necesar pentru sănătatea financiară a afacerii tale.

Pentru a te asigura că ieși pe plus, monitorizează îndeaproape care sunt cele mai mari cheltuieli de business și limitează achizițiile inutile. În plus, ca să știi de unde vin și unde se duc banii tăi, alcătuiește o listă în care să cuprinzi cele mai importante astfel de tranzacții. Aici poți include facturi recurente, reparații, materiale, echipamente și mentenanță etc. În funcție de domeniul în care îți desfășori activitatea, adaugă orice alte cheltuieli necesare importante pentru a-ți putea desfășura activitatea în mod optim.

Separă-ți conturile profesionale și personale

Mai ales dacă ești un freelancer PFA, vei fii tentat să-ți gestionezi toate încasările și cheltuielile dintr-un singur cont bancar. Tocmai de aceea, este bine să-ți faci o regulă din a-ți ține separate conturile de business și cele personale, pentru a-ți putea organiza mai eficient finanțele.

Iată câteva beneficii pe care le ai atunci când îți păstrezi finanțele profesionale separate:

  1. Identifici rapid cheltuielile de business

Atunci când ai un cont de afaceri separat, ar trebui să îl utilizezi numai pentru a face tranzacții relevante pentru business-ul tău.

De exemplu, o cheltuială uzuală pe care ar trebui să o urmărești este costul benzinei consumate în scopuri de afaceri. Astfel, dacă ții evidența cheltuielilor de deplasare într-un cont de afaceri, vei economisi timp și energie pentru a le distinge ulterior de cheltuielile similare în scopuri personale.

  1. Calcularea impozitelor va fi mai ușoară mai târziu

Conturile separate te vor ajuta, de asemenea, să îți calculezi în mod corect taxele și impozitele. Astfel, vei avea o evidență clară a situației contului de business și vei putea identifica foarte ușor – de exemplu – cheltuielile pe care le poți deduce, economisind bani pe termen lung.

  1. Poți să previi erorile de calcul

Contul tău de business funcționează, de asemenea, ca o listă clară de plăți – efectuate și primite – pe care o poți consulta în cazul în care apar discordanțe sau dificultăți financiare.

Fă-ți o strategie de bugetare

Un freelancer se confruntă adesea cu inconsecvențe în ceea ce privește veniturile. Dacă îți creezi un buget mediu lunar de la bun început și îl respecți, te vei putea asigura că nu cheltuiești mai mult decât încasezi.

Deoarece nu poți știi mereu cum se va schimba situația proiectelor la care vei lucra sau costurile de la o lună la alta, este recomandat să-ți pui deoparte și un buget pentru cheltuieli neprevăzute. Astfel, vei avea șanse mai mari să nu fii prins pe picior greșit dacă unul dintre clienții tăi încheie brusc un contract de colaborare.

Plătește-te în mod regulat

Când vine vorba de afacerile care au mai mulți angajați, practica proprietarilor de a plăti pe toată lumea înainte de a se plăti pe ei înșiși este văzută ca fiind responsabilă și esențială pentru o companie prosperă. Dacă ești freelancer, experții financiari îți recomandă să te plătești pe tine însuți prima dată. Astfel, te asiguri că evaluezi corect valoarea muncii pe care o desfășori, că practici tarife care reflectă efortul pe care îl depui și care îți acoperă cheltuielile și îți asigură și un profit.

Bazează-te pe automatizare și ajutorul unui expert contabil

Poți folosi automatizarea astfel încât să te asiguri că știi în orice moment care este situația ta financiară, fără a depune un efort conștient. Iar un serviciu care te poate ajuta în acest sens este chiar MyWiz, o soluție completă și automatizată care îți oferă vizibilitate în timp real pentru toți indicatorii financiari importanți ai firmei tale, alături de capabilități de facturare intuitiv de folosit. Mai mult, pentru că atunci când ești freelancer, ai nevoie de sfaturi financiare avizate, MyWiz îți asigură o conexiune directă, online cu un expert contabil care să se ocupe de toate documentele și raportările obligatorii din punct de vedere legal. Astfel, tu ai mai mult timp să te ocupi de proiectele tale și stai liniștit că ești mereu în control când vine vorba de finanțele tale.

Noutăți