BUSINESS KNOW-HOW, Management bun

Ce trebuie să știi când îți calculezi oferta de preț

Indiferent de ce business ai, un lucru e sigur: clienții tăi vor avea nevoie să știe prețul serviciilor sau produselor tale. Dar care sunt factorii de care trebuie să ții cont atunci când întocmești oferta de preț?

 

  1. Costurile

Primul și poate cel mai important lucru de care trebuie să ții cont este să calculezi care este costul pe care trebuie să-l suporți în activitatea ta. Nu uita să iei în calcul costurile de materiale, de mână de lucru, transport, ambalare, marketing etc.

 

  1. Profitabilitatea

Asigură-te că oferta ta îți permite să obții un profit rezonabil care să te ajute să acoperi nu doar costurile directe, ci și alte costuri fixe sau neprevăzute și să obții un venit adecvat pentru a-ți susține afacerea.

 

  1. Concurența

Probabil că dacă ți-ai început activitatea ai studiat deja piața și competitorii. Este esențial să înțelegi cum sunt poziționate prețurile în industria ta. Oferta trebuie să fie competitivă, dar nu uita să iei în considerare dacă oferi valoare adăugată sau caracteristici superioare.

 

  1. Valoarea adăugată

Dacă oferi ceva extra față de concurență sau știi că produsul/serviciul pe care îl oferi are anumite caracteristici superioare sau chiar unice poți justifica un preț peste media pieței. Nu uita să scoți în evidență ce anume face ca produsul tău să fie unul superior.

 

  1. Cerințele clienților

Orice antreprenor pornește de la o idee care satisface o anumită cerere pe piață. Trebuie să înțelegi cerințele clienților tăi pentru a-ți asigura succesul. Dacă poți personaliza oferta pentru a se plia exact pe nevoile lor ai șanse mai mari să atragi noi clienți.

 

  1. Soluții alternative

Nu uita că posibilii tăi clienți pot avea și soluții alternative pentru nevoile lor. Când întocmești oferta, ia în calcul și alte opțiuni pe care aceștia le-ar putea alege. Acest lucru te poate ajuta să te poziționezi într-un mod mai convingător.

 

  1. Transparentizarea prețurilor

Cei mai mulți clienți apreciază transparența și vor avea mai multă încredere în oferta ta dacă le prezinți clar și detaliat componentele prețului tău.

 

  1. Termeni și condiții

Specifică termenii și condițiile legate de preț, livrare, plată și garanție. Asigură-te că toate aceste aspecte sunt clar definite și înțelese.

 

  1. Flexibilitatea

Dacă oferi pachete personalizate și specializate, prețul trebuie să țină și el pasul. Așa poți atrage o gamă mai largă de clienți.

 

  1. Evaluarea riscurilor

Sunt multe potențiale riscuri și incertitudini care ar putea afecta costurile sau termenii de livrare. Analizează-le și fii pregătit să abordezi aceste aspecte în oferta ta.

 

  1. Actualizare regulată

Piața și condițiile se pot schimba, deci este important să actualizezi oferta de preț în mod regulat pentru a rămâne competitiv și pentru a reflecta schimbările economice sau tehnologice.

 

  1. Comunicarea eficientă

Asigură-te că oferta ta este ușor de înțeles. Pune la dispoziția clienților toate informațiile esențiale într-un format cât mai accesibil și clar.

Hai în comunitatea MyWiz, unde poți avea controlul complet al ofertelor de preț transmise și maxima marja de profit pentru produsele tale.

Noutăți

Meniu